Το ΕΠΑΛ Πάτμου ατενίζει το μέλλον
Εσωτερικός Κανονισμός 2021-2022
Εσωτερικός Κανονισμός 2021-2022

Εσωτερικός Κανονισμός 2021-2022

Εσωτερικός Κανονισμός 1ου ΕΠΑ.Λ. Πάτμου 2021 – 2022

Ο σχολικός κανονισμός αποτελεί τον θεμέλιο λίθο για να αναπτυχθεί η συνεργασία, η υπευθυνότητα, η αυτοπειθαρχία και ο σεβασμός προς τους όρους και τους κανόνες της σχολικής ζωής. Εξασφαλίζει την απρόσκοπτη λειτουργία της παιδαγωγικής και διδακτικής διαδικασίας του σχολείου, καθώς αναδεικνύεται μέσα από τη δημοκρατική οργάνωση των μελών της σχολικής κοινότητας ο διάλογος, ο σεβασμός, η αλληλεγγύη, η αποδοχή στη διαφορετικότητα και η αναγνώριση των διακριτών ρόλων των συμμετεχόντων σε αυτή. Με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων και σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία (Ν.13423/ΓΔ4/4-2-2021 ΦΕΚ 491/Β΄/9-2-2021) καταρτίζεται ο εσωτερικός κανονισμός της σχολικής μονάδας.
Όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας οφείλουν να αποδέχονται και να εφαρμόζουν τις αρχές του κανονισμού, προκειμένου να εξασφαλισθεί η εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. Με την εφαρμογή του κανονισμού οριοθετούνται τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις μας, καλλιεργείται το αίσθημα ευθύνης και διασφαλίζεται η πρόληψη προβλημάτων. Αποκλίσεις των μαθητών/τριών από τον κανονισμό και το σεβασμό της σχολικής περιουσίας αντιμετωπίζονται σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία. Η μη τήρηση των ορίων νομιμοποιεί τις αποκλίσεις και καλλιεργεί αντίληψη ατιμωρησίας.
Σκοπός του εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του Σχολείου είναι η θεμελίωση ενός πλαισίου, το οποίο στηρίζει το εκπαιδευτικό έργο και την απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία. Παράλληλα ενισχύεται η διαμόρφωση κλίματος, που ευνοεί την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών/τριών διασφαλίζοντας τη σωματική και συναισθηματική ανάπτυξη όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.

ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ

  • Το 1 ο ΕΠΑ.Λ. Πάτμου αρχίζει τη λειτουργία του για όλες τις τάξεις του Λυκείου στις 02:05΄ μ.μ. και συμπληρώνει τις 7 ώρες λειτουργίας του στις 07:30΄ μ.μ.
  • Οι μαθητές/τριες οφείλουν να περιμένουν το σχολικό λεωφορείο στα προκαθορισμένα σημεία αναμονής και στην ώρα, που έχει οριστεί. Οφείλουν να διατηρούν καθαρό το σχολικό λεωφορείο και να μην προκαλούν φθορές σε αυτό. Σε αντίθετη περίπτωση εκτός από πειθαρχική ποινή, θα υποχρεωθούν να αποκαταστήσουν τη φθορά. Οι μαθητές/τριες οφείλουν να
  • παραμένουν στη θέση τους με ησυχία και σεβασμό προς την εργασία του Οδηγού, ώστε να μην αποσπάται η προσοχή του κατά τη διαδρομή.
  • Οι μαθητές/τριες και οι καθηγητές/τριες που έχουν μάθημα την πρώτη ώρα οφείλουν να παρευρίσκονται στην μεσημεριανή συγκέντρωση, όπου μετά την προσευχή γίνονται ανακοινώσεις. Οι εφημερεύοντες/ουσες καθηγητές/τριες οφείλουν να έρχονται 10΄ λεπτά πριν από την έναρξη της 1 ης ώρας. Αυτοί παραμένουν στην κεντρική είσοδο, όπου προσέρχονται οι μαθητές/τριες και εποπτεύουν τη σύνταξη των μαθητών/τριών ανά τάξη.
  • Κατά τη διάρκεια της προσευχής τηρούμε κόσμια και αξιοπρεπή στάση με τον προσήκοντα στην ιερότητα της στιγμής σεβασμό. Μετά την έναρξη των μαθημάτων δεν επιτρέπεται η είσοδος στην τάξη. Όσοι αργοπορούν, λαμβάνουν απουσία και προσέρχονται την επόμενη ώρα, παραμένοντας στο γραφείο του Διευθυντή/ντριας ή στο χώρο της βιβλιοθήκης. Εξαιρούνται οι περιπτώσεις που επικρατούν ακραία καιρικά φαινόμενα ή υπάρχει αργοπορία, που οφείλεται στο δρομολόγιο του λεωφορείου. Μαθητής/τρια, που για σοβαρούς λόγους πρέπει να αποχωρήσει από το σχολείο, λαμβάνει άδεια από τον/την Διευθυντή/ντρια. Παράλληλα ενημερώνεται ο/η γονέας/κηδεμόνας, ώστε να προσέλθει και να παραλάβει το παιδί του από τον χώρο του σχολείου.
  • Όταν η προσέλευση και η αποχώρηση των μαθητών/τριών από και προς το σχολείο γίνεται με ιδιωτικό μέσο, με ευθύνη του/της Διευθυντή/τριας ζητείται να προσκομισθεί υπεύθυνη δήλωση από τον/την γονέα/κηδεμόνα. Στην υπεύθυνη δήλωση ρητώς αναφέρεται ότι ο/η γονέας/κηδεμόνας επιτρέπει στον/στην μαθητή/τρια να χρησιμοποιεί το ιδιωτικό μέσο.

ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΣΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΧΩΡΟ

  • Για την προσωπική τους ασφάλεια, οι μαθητές/τριες παραμένουν στην αυλή του σχολείου κατά την διάρκεια των διαλειμμάτων ή των κενών. Η εξωτερική είσοδος παραμένει κλειστή καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού προγράμματος.
  • Σε περίπτωση που οι μαθητές/τριες δεν βρίσκονται στην αίθουσα διδασκαλίας, προσέρχονται απαραιτήτως στο γραφείο του/της Διευθυντή/ντριας και απασχολούνται σε εργασία του σχολείου ή στο χώρο της βιβλιοθήκης.
  • Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος εξέρχονται από την αίθουσα όλοι/όλες οι μαθητές/τριες με ευθύνη των επιμελητών/τριών και την επίβλεψη του/της εφημερεύοντος/ουσας καθηγητή/τριας. Παράλληλα λαμβάνονται όλα τα μέτρα, ώστε να ανανεώνεται επαρκώς η ατμόσφαιρα της κάθε αίθουσας. Μετά τη λήξη του διαλείμματος οι μαθητές/τριες επιστρέφουν στην τάξη και παραμένουν στη θέση τους, χωρίς να περιφέρονται άσκοπα στους διαδρόμους και στο κυλικείο.
  • Δεν επιτρέπεται η έξοδος των μαθητών/τριών από το σχολείο χωρίς άδεια από τον/την Διευθυντή/ντρια. Οι μαθητές/τριες, που απομακρύνονται από το χώρο του σχολείου, λαμβάνουν απουσία. Παράλληλα το Σχολείο ενημερώνει αμέσως το Οικογενειακό τους περιβάλλον.
  • Δεν επιτρέπεται η είσοδος οποιουδήποτε, που δεν ανήκει στη σχολική κοινότητα του 1 ου ΕΠΑ.Λ. Πάτμου. Οι επισκέπτες (π.χ. γονείς -κηδεμόνες ή άτομα για επισκευές από τον Δήμο) πρέπει να απευθύνονται στον/στην Διευθυντή/ντρια ή στον /στην εφημερεύοντα/ουσα Καθηγητή/τρια.
  • Δεν επιτρέπεται η είσοδος και η παραμονή των μαθητών/τριών στον χώρο του γραφείου του/της Διευθυντή/ντριας ή στο γραφείο των καθηγητών/τριών. Η παραμονή επιτρέπεται μόνο για τους εκπροσώπους των μαθητικών κοινοτήτων κατόπιν αδείας και για τον/την μαθητή/τρια, που ασθενεί, μέχρι να ειδοποιηθεί το Οικογενειακό περιβάλλον.
  • Οι χώροι του σχολείου διατηρούνται καθαροί, για λόγους υγιεινής, καλαισθησίας και προστασίας του περιβάλλοντος. Δεν επιτρέπεται να μεταφέρονται τρόφιμα ή αναψυκτικά στις αίθουσες.
  • Κάθε βλάβη που παρατηρείται στο κτίριο, στα εργαστήρια, στα θρανία, στις καρέκλες, τα τζάμια κ.α., αναφέρεται αμέσως στον/στην Διευθυντή/ντρια. Σε περίπτωση που προκλήθηκε η βλάβη από αμέλεια κάποιου/κάποιας, αυτός/ή αναλαμβάνει την αποκατάσταση της βλάβης. Χρέος όλων των μελών της σχολικής κοινότητας είναι η προστασία της σχολικής περιουσίας.
  • Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων δεν επιτρέπεται η λειτουργία κινητών τηλεφώνων (εγκύκλιοι 132328/Γ2/7-12-2006 και 100533/Γ2/4-9-2012 του ΥΠΑΙΘ).
  • Για την απρόσκοπτη παρακολούθηση του μαθήματος στην τάξη δεν επιτρέπεται η χρήση φορητών συσκευών αναπαραγωγής ήχου με ακουστικά (καλωδιακά ή μη).
  • Δεν επιτρέπεται η μεταφορά ή χρήση οποιουδήποτε αντικειμένου, που δεν σχετίζεται με το μάθημα.
  • Δεν επιτρέπεται το κάπνισμα σε όλους τους χώρους του σχολείου κατ’ εφαρμογή της υγειονομικής διάταξης ΥΙ/Γ.Π./Οικ76017/29/07/2002, ΦΕΚ 1001/Β΄/ του Υπουργείου Υγείας και του Ν. 3730/2008.


ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Το σχολείο μας εφαρμόζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, όπως αυτό ορίζεται από τις εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘ. Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται έγκαιρα για τις προγραμματισμένες ή έκτακτες αλλαγές, που προκύπτουν στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα.


ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ- ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ

  • Οι μαθητές/τριες οφείλουν να συμπεριφέρονται με σεβασμό προς τους/τις καθηγητές/τριες, τους/τις εργαζόμενους/νες στο σχολικό συγκρότημα και στους/στις συμμαθητές/τριές τους.
  • Η καθαριότητα, το συχνό πλύσιμο των χεριών και η τήρηση κανόνων υγιεινής αποτελεί προσωπική ευθύνη των μαθητών/τριών.
  • Δεν επιτρέπεται η αναγραφή συνθημάτων στους τοίχους του σχολικού κτιρίου, καθώς και τοποθέτηση διαφόρων ανακοινώσεων και πληροφοριών. Τα προεδρεία των μαθητικών κοινοτήτων τοποθετούν τις ανακοινώσεις, που ενδιαφέρουν τους/τις μαθητές/τριες, στον ειδικό πίνακα των μαθητικών κοινοτήτων.
  • Απαγορεύεται η κυκλοφορία εντύπων στο χώρο του σχολείου εκτός των εγκεκριμένων από το ΥΠΑΙΘ, όπως και η εμπορία ή διαφήμιση οποιουδήποτε προϊόντος.
  • Η εμφάνιση των μαθητών/τριών στον σχολικό χώρο, να είναι κόσμια και ευπρεπής.
  • Η παρακολούθηση της διδασκαλίας των μαθημάτων είναι δικαίωμα και υποχρέωση όλων. Δεν επιτρέπεται να γίνονται επιλεκτικές απουσίες κατά τη διάρκεια του ημερήσιου προγράμματος.
  • Οι μαθητές/τριες οφείλουν να έχουν καθημερινά τα τετράδια και τα βιβλία τους και να τα διατηρούν σε καλή κατάσταση.
  • Κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου οι μαθητές/τριες, που ατακτούν, υπόκεινται στις ποινές που προβλέπει ο νόμος από τον Σύλλογο Διδασκόντων (προφορική παρατήρηση, επίπληξη, ωριαία αποβολή). Μαθητής/τρια που αποβάλλεται από την αίθουσα προσέρχεται στο γραφείο του/της Διευθυντή/ντριας και γράφεται στο ποινολόγιο.
  • Αν η απομάκρυνση από το μάθημα επαναληφθεί τρεις (3) φορές παραπέμπεται ο/η μαθητής/τρια στον/στη Διευθυντή/ντρια και λαμβάνει αποβολή μίας (1) ημέρας με την σύμφωνη γνώμη και του Συλλόγου Διδασκόντων. Αν αυτό εξακολουθεί, παραπέμπεται ο/η μαθητής/τρια στο Σύλλογο Διδασκόντων και αποβάλλεται για δύο (2) ημέρες. Αυστηρότερες ποινές επιβάλλονται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων και αφορούν στην αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος. Σε κάθε περίπτωση ενημερώνονται οι γονείς/κηδεμόνες του/της μαθητή/τριας.
  • Τα προβλήματα συμπεριφοράς των μαθητών/τριών αντιμετωπίζονται σε συνεργασία με τον Εκπαιδευτικό της τάξης, τον Σύμβουλο Σχολικής ζωής, τον/την Διευθυντή/ντρια της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων, το Ειδικό Εκπαιδευτικό προσωπικό κλάδου ΠΕ23 – Ψυχολόγων [αν υπάρχει] και τον/την Συντονιστή/στρια Εκπαιδευτικού Έργου. Στόχος μας είναι η επίλυση των προβλημάτων παιδαγωγικά, με γνώμονα τον σεβασμό της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού.
  • Ο/Η μαθητής/τρια δεν επιτρέπεται να πραγματοποιήσει περισσότερες από 114 απουσίες. Για τους/τις μαθητές/τριες που παρακολουθούν μόνο μαθήματα ειδικότητας το όριο διαφοροποιείται.
  • Η υποβολή προτάσεων και η διεκδίκηση αιτημάτων γίνεται μέσω των μαθητικών κοινοτήτων, όπου οι μαθητές/τριες θέτουν τα θέματα που τους απασχολούν. Η διεκδίκηση των αιτημάτων γίνεται με κόσμιο τρόπο πάντα στο πλαίσιο των ισχυόντων νόμων. Βάση για την επίλυση των προβλημάτων είναι ο διάλογος και η κατανόηση.

ΠΡΟΛΗΨΗ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ

  • Διασφαλίζουμε θετικό και ευνοϊκό σχολικό κλίμα, αναγνωρίζοντας τα δικαιώματα των μαθητών/τριών.
  • Προωθούμε τη συνεργασία φορέων με την οικογένεια και εστιάζουμε στο σεβασμό της προσωπικότητάς των μαθητών/τριών.

ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ – ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

  • Το σχολείο θεωρεί την συμμετοχή των μαθητών/τριών στις σχολικές δραστηριότητες (παρελάσεις, σχολικοί εορτασμοί, περίπατοι, εκδρομές) υποχρεωτική. Οι σχολικές γιορτές, εθνικές, θρησκευτικές ή άλλου τύπου ( ημέρα αθλητισμού, ημέρα ολοκαυτώματος, παγκόσμια ημέρα αναπηρίας, σχολικού εκφοβισμού) και οι διδακτικές επισκέψεις, που πραγματοποιεί το σχολείο, αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα της μαθησιακής διαδικασίας και όσοι /όσες μαθητές/τριες απουσιάζουν, λαμβάνουν τις αντίστοιχες απουσίες.
  • Οι μαθητές/τριες στις εκδηλώσεις του σχολείου οφείλουν να συμπεριφέρονται ευπρεπώς και να εξασφαλίζουν κλίμα πολιτισμένο, με σεβασμό σε όσους/ες ετοίμασαν το πρόγραμμα και σ’ εκείνους/ες, που το παρακολουθούν.
  • Οι σχολικές, οι εθνικές και οι θρησκευτικές γιορτές καθώς και οι καινοτόμες δράσεις πραγματοποιούνται με πρωτοβουλία, ιδέες και ευθύνη των ίδιων των μαθητών/τριων. Με την τακτική αυτή καλλιεργείται η υπευθυνότητά τους και αναδεικνύονται ικανότητες, κλίσεις, ενδιαφέροντα και ταλέντα.
  • Αποτελεί δικαίωμα των μαθητών/τριών η απόκτηση γνώσεων με την αξιοποίηση του εξοπλισμού του σχολείου. Μπορούν να δανείζονται τα βιβλία της βιβλιοθήκης μετά από συνεννόηση με τον/την υπεύθυνο Καθηγητή/τρια και να ζητούν βοήθεια σε τυχόν μαθησιακά κενά. Οι μαθητές/τριες μπορούν να εκφράζουν ελεύθερα ιδέες, απόψεις και προβληματισμούς μέσα σε δημοκρατικό πλαίσιο.

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ – ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ –ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ/ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ

  • Οι γονείς/κηδεμόνες εκτός από τη συμμετοχή τους στη Σχολική Επιτροπή, το Σχολικό Συμβούλιο και τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων είναι απολύτως αναγκαίο να βρίσκονται σε αγαστή συνεργασία με τον/την Διευθυντή/ντρια του σχολείου και τον Σύλλογο Διδασκόντων.
  • Ο εκδημοκρατισμός του σχολείου και το άνοιγμά του στην κοινωνία καθιστούν το έργο του σύνθετο.
  • Οι γονείς/κηδεμόνες να ενημερώνονται και να διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις, που τίθενται υπόψη τους από το σχολείο και δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα του σχολείου.
  • Οι γονείς/κηδεμόνες οφείλουν να παρευρίσκονται, όταν κληθούν, στις συνεδριάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων, καθώς και στις συνεδριάσεις του Συλλόγου γονέων και κηδεμόνων.
  • Οι γονείς/κηδεμόνες οφείλουν να ενημερώνουν τον/την υπεύθυνο Εκπαιδευτικό για οποιοδήποτε πρόβλημα υγείας, το οποίο μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τη ζωή του/της μαθητή/τριας.
  • Οι Εκπαιδευτικοί οφείλουν να παρέχουν πλήρη, τακτική και υπεύθυνη ενημέρωση στους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών σχετικά με την επίδοση και τη διαγωγή τους. Οι ώρες της εβδομάδας κατά τις οποίες οι γονείς/κηδεμόνες μπορούν να ενημερωθούν από κάθε Εκπαιδευτικό οριστικοποιούνται σε συνάρτηση με το Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα και αναρτώνται στην ιστοσελίδα του σχολείου.
  • Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται και τηλεφωνικά, σε έκτακτες περιπτώσεις.

ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ

  • Οι μαθητές/τριες συναισθάνονται το χρέος τους να σέβονται και να φροντίζουν το περιβάλλον, να διατηρούν καθαρό τον σχολικό χώρο και να προστατεύουν την περιουσία του σχολείου. Κάθε τμήμα οφείλει να διατηρεί την αίθουσά του καθαρή και σε άριστη κατάσταση. Φθορές, κακή χρήση και έλλειψη συντήρησης της περιουσίας του σχολείου αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητες του σχολείου. Σε περίπτωση που υπάρξουν βλάβες, αποκαθίστανται είτε από τον/την μαθητή/τρια, εάν αποδεδειγμένα τις έχει προξενήσει, είτε από το ταμείο της Μαθητικής Κοινότητας.
  • Τα σχολικά βιβλία παρέχονται δωρεάν στους/στις μαθητές/μαθήτριες. Η κακή χρήση και η έλλειψη δυνατότητας να επαναχρησιμοποιηθούν, εκτός από την οικονομική διάσταση, έχουν ως αρνητική συνέπεια τον ευτελισμό της έννοιας του βιβλίου. Το βιβλίο αποτελεί πνευματικό δημιούργημα των συγγραφέων, ανήκει στην πολιτεία, η οποία δαπάνησε από τον κρατικό προϋπολογισμό, ώστε να παρέχεται στους/στις μαθητές/τριες για χρήση. Επομένως, δεν επιτρέπεται να το απαξιώνουν, να το ευτελίζουν και να το στερούν από άλλους μαθητές/τριες.
  • Οι μαθητές/τριες εισέρχονται στο εργαστήριο εγκαίρως και μόνο με την παρουσία του/της υπεύθυνου καθηγητή/τριας ή άλλου εκπαιδευτικού, ο οποίος έχει την ευθύνη της εποπτείας τους. Η είσοδος και η έξοδος επιτρέπεται μόνο για σοβαρούς λόγους και κατόπιν συνεννόησης με τον/την καθηγητή/τρια.
  • Τα απουσιολόγια συμπληρώνονται στην αρχή της 1ης ώρας.
  • Οι μαθητές/τριες οφείλουν να σέβονται το χώρο του εργαστηρίου διατηρώντας τον καθαρό και να φροντίζουν τον εργαστηριακό εξοπλισμό.
  • Οι μαθητές/τριες δεν επιτρέπεται να εισέρχονται με καφέ, αναψυκτικά ή τρόφιμα στον χώρο του εργαστηρίου.
  • Οι μαθητές/τριες οφείλουν να έχουν αμοιβαίο σεβασμό, να συνεργάζονται και να μην αποτελεί στοιχείο διάκρισης, η κοινωνική, οικονομική, θρησκευτική ή φυλετική προέλευση των μελών της σχολικής κοινότητας.
  • Με την προσοχή, τη σοβαρότητα και το ενδιαφέρον τους συμβάλλουν στην εποικοδομητική διεξαγωγή του μαθήματος.
  • Απαγορεύεται η φωτογράφιση ή η μαγνητοφώνηση οποιουδήποτε προσώπου.
  • Όλοι/όλες σεβόμαστε και τηρούμε τον Νόμο προστασίας προσωπικών δεδομένων.
  • Κάθε τυχαία ρύπανση υλικών καθαρισμού, ή άλλων υλικών καθώς και το σπάσιμο υαλοπινάκων, να αναφέρεται αμέσως στον/στην υπεύθυνο καθηγητή/τρια.
  • Το εργαστήριο είναι χώρος υπεύθυνης εργασίας και όχι χώρος παιγνιδιού και αστεϊσμών.
  • Απαγορεύεται να εργάζεται στο εργαστήριο μαθητής/τρια μόνος του/της, χωρίς την παρουσία καθηγητή/τριας.
  • Τα εργαλεία κοινής χρήσης αμέσως μετά από κάθε χρήση, επιστρέφονται στον/στην υπεύθυνο καθηγητή/τρια και τοποθετούνται στα ειδικά διαμορφωμένα ντουλάπια.
  • Τα όργανα, τα εργαλεία, οι συσκευές κτλ. που χρησιμοποιήθηκαν, πρέπει να καθαρίζονται αμέσως μετά τη χρήση τους και να τοποθετούνται στην αρχική θέση τους.
  • Οι πάγκοι να παραμένουν πάντα καθαροί και τακτοποιημένοι. Οι συσκευές αποσυναρμολογούνται και τα όργανα τοποθετούνται στην αρχική τους θέση.
  • Οι μαθητές/τριες δε μετακινούνται από τη θέση τους χωρίς την άδεια του καθηγητή/τριας.
  • Στο τέλος κάθε εργαστηριακής άσκησης οι μαθητές/τριες της κάθε ομάδας, πριν φύγουν από το εργαστήριο, φροντίζουν να εξασφαλιστεί ότι ο πάγκος που εργάστηκαν παραμένει καθαρός και τακτοποιημένος καθώς και ότι η εργαλειοθήκη, τα υλικά, τα εργαλεία, τα όργανα και οι συσκευές βρίσκονται στη θέση τους.
  • Oι πάσης φύσεως ηλεκτρικές μηχανές, συσκευές,, λυχνίες κλπ, μετά από την χρήση τους, τίθενται εκτός λειτουργίας.
  • Στη λήξη του μαθήματος, να γίνεται τακτοποίηση του εργαστηρίου (εργαλεία – εξοπλισμός – θρανία – καρέκλες κ.ά), να κλείνουν τα φώτα, οι βρύσες, οι πόρτες και τα παράθυρα (με ασφάλειες). Οι υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί τοποθετούν τα κλειδιά στη θέση τους. Δεν ασχολούνται με τα κλειδιά οι μαθητές/τριες.

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΙ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΦΥΓΗ ΔΙΑΔΟΣΗΣ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΟΪΟΥ COVID-19

  • Η χρήση μη ιατρικής (ή ιατρικής/χειρουργικής) μάσκας είναι υποχρεωτική για τους μαθητές/μαθήτριες, τους/τις εκπαιδευτικούς, το λοιπό προσωπικό καθώς και για τους επισκέπτες του σχολείου, σε όλους τους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους. Επισημαίνεται ότι η μάσκα είναι αυστηρά προσωπικό αντικείμενο.
  • Δεν είναι υποχρεωτική η χρήση της μάσκας κατά τη διάρκεια της γυμναστικής/άθλησης.
  • Σε περίπτωση που μαθητής/μαθήτρια δεν τηρεί τις υποχρεώσεις του/της προς την υποχρεωτική χρήση μάσκας (μη ιατρικής ή ιατρικής/χειρουργικής), δεν του/της επιτρέπεται η είσοδος στη σχολική τάξη και λαμβάνει απουσία, ενώ εφόσον είναι ανήλικος/η, παραμένει σε ειδικό επιτηρούμενο χώρο με τήρηση, όσο το δυνατόν επαρκούς απόστασης και των λοιπών μέτρων.
  • Εάν υπάρχει στενή επαφή με κρούσμα στο Οικογενειακό περιβάλλον να ενημερώνεται αμέσως το σχολείο.
  • Οι μαθητές/μαθήτριες οφείλουν:

 να πλένουν συχνά τα χέρια τους με σαπούνι και νερό και να κάνουν χρήση αντισηπτικού χεριών

 να μην τοποθετούν τα χέρια στο στόμα, στη μύτη ή στα μάτια τους

 να βήχουν ή να φτερνίζονται στον αγκώνα τους ή σε χαρτομάντιλο, το οποίο θα πετούν αμέσως σε κάδο απορριμμάτων

 να μην ανταλλάσσουν αντικείμενα (όπως στυλό, μολύβι, γόμα, κινητό τηλέφωνο, χαρτονομίσματα, κέρματα κλπ.) με τους συμμαθητές /συμμαθήτριες τους
 να τηρούν αποστάσεις τουλάχιστον ενάμισι (1,5) μέτρου κατά την αναμονή για εξυπηρέτηση από το κυλικείο
 εάν εμφανίσουν πυρετό, βήχα ή άλλα συμπτώματα να ενημερώσουν άμεσα τους γονείς/κηδεμόνες τους ή τον/την καθηγητή/καθηγήτριά τους και να παραμείνουν στο σπίτι, μέχρι να νιώσουν τελείως καλά
 να απέχουν από το σχολείο όσοι/όσες εκδηλώνουν πυρετό ή άλλα συμπτώματα συμβατά με COVID-19.

ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

  • Τα καθήκοντα των επιμελητών/τριών και των απουσιολόγων είναι αναρτημένα στον πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου.
  • Τα καθήκοντα των υπεύθυνων της τάξης και εφημερευόντων/ουσών Εκπαιδευτικών είναι αναρτημένα στον πίνακα ανακοινώσεων του γραφείου.
  • Οι κανόνες λειτουργίας των εργαστηρίων, όπως προβλέπονται από τους κανονισμούς εργαστηρίων, είναι αναρτημένοι στα εργαστήρια.
  • Ο σχολικός κανονισμός δεν καλύπτει όλες τις πιθανές αλλαγές στη σχολική καθημερινότητα. Για το λόγο αυτόν είναι απαραίτητη η συνεργασία και ανατροφοδότηση μεταξύ όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, με στόχο την επικαιροποίησή του.
  • Υπεύθυνοι για την τήρηση του κανονισμού είναι η Διεύθυνση, οι καθηγητές/τριες και οι μαθητές/τριες του σχολείου.

Το σχολείο αποτελεί ζωντανό οργανισμό και για να λειτουργήσει αποδοτικά, είναι απαραίτητο ο καθένας να γνωρίζει τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα του. Να υπάρχει σεβασμός στην προσωπικότητα του άλλου, αναγνώριση των δικαιωμάτων του και αντιμετώπιση με κατανόηση και αγάπη.

Ο κανονισμός μπορεί να θεωρηθεί ότι μας περιορίζει, ωστόσο, όταν είναι αποτέλεσμα συνεργασίας, συναίνεσης και δίνει έμφαση σε στοιχεία και δραστηριότητες, που
καλλιεργούν τον αυριανό ενεργό πολίτη, ελεύθερο, υπεύθυνο, ευτυχισμένο και με κοινωνική ευαισθησία, μας γεμίζει δύναμη και αυτοπεποίθηση.
Το σχολείο, για να μπορέσει να πετύχει τον σκοπό του, εστιάζει στη διαρκή συνεργασία μεταξύ γονέων και κηδεμόνων, μαθητών/τριών και καθηγητών/τριών.